Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova
Ministry of Internal Affairs of the Republic of Moldova
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
General Inspectorate for Emergency Situations
MD-2028, mun. Chişinău, str. Gh. Asachi, 69 tel: +373 (22) 73-85-45, +373 (22) 73-85-16, fax: +373 (22) 73-85-01
e-mail:
xxxx.xxxx.xxxxxx@xxx.xxx.xx, xxx@xxx.xx, pagina-web:
www.dse.md,
Nr. 19/1-p/e-Z-181/23 din 11.12.2023
Domnului Vitalie Zama
Stimate domnule Zama,
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență al MAI a examinat
solicitarea dumneavoastră și comunică că apelurile telefonice de la cetățeni sunt
recepționate doar de Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112, care
este în gestiunea Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării. Astfel,
solicitarea dumneavoastră a fost redirecționată în cadrul Serviciul național unic
pentru apelurile de urgență 112.
Totodată, ținem să vă informăm că în perioada 26-27 noiembrie 2023, IGSU
al MAI a recepționat de la Serviciul 112 pe zonele centru, nord și sud 546 fișe de
caz ale apelurilor de urgență. Privind timpul de răspuns, vă informăm că conform
prevederilor H.G. nr. 908/2014, timpul de răspuns normat al SSU la apelurile de
urgență – reprezintă timpul de la recepționarea apelului de urgență până la sosirea
la locul chemării, conform (la evaluarea acestuia se calculează intervalul cuprins
între momentul primirii apelului și cel al sosirii primului echipaj de intervenție.
Astfel, pentru perioada indicată, timpul mediu de răspuns a echipelor de intervenție
IGSU a constituit 55,09 minute.
Referitor la publicarea înregistrărilor audio a convorbirilor, vă informăm
conform art. 9 privind protecţia datelor cu caracter personal din Legea Nr. 174 din
25.07.2014 cu privire la organizarea şi funcţionarea Serviciului naţional unic
pentru apelurile de urgenţă 112:
(1) Serviciul 112 şi serviciile specializate de urgenţă au obligaţia să asigure
confidenţialitatea şi securitatea prelucrării datelor cu caracter personal, precum şi
protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, în special a
dreptului la inviolabilitatea vieţii private, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Serviciul 112 şi serviciile specializate de urgenţă au obligaţia să asigure
securitatea şi confidenţialitatea datelor din cadrul Sistemului informaţional
automatizat al Serviciului 112, în conformitate cu cerinţele privind asigurarea
securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor
informaţionale de date cu caracter personal.
(3) Aspectele privind protecţia datelor cu caracter personal în reţelele de
comunicaţii electronice sînt coordonate cu Centrul Naţional pentru Protecţia
Datelor cu Caracter Personal. (4) Accesul Serviciului 112 şi al serviciilor
specializate de urgenţă la informaţia de localizare primară a terminalului
apelantului este permis doar din momentul preluării apelului de urgenţă de către

Serviciul 112 şi pînă la finalizarea intervenţiei serviciilor specializate de urgenţă şi
doar în scopul unei asemenea intervenţii.
Totodată, menționăm că, potrivit Legii 133/2011 privind protecția datelor cu
caracter personal indică expres că aspectul păstrării datelor vizează nemijlocit
persoana fizică identificată sau identificabilă (subiect al datelor cu caracter
personal).
În această ordine de idei, vă aducem la cunoștință că, potrivit art.4 alin.(1)
lit. a), b), c) și d) al Legii nr.133/2012 cu privire la protecția datelor cu caracter
personal, datele cu caracter personal care fac obiectul prelucrării trebuie să fie
prelucrate în mod corect şi conform prevederilor legii, colectate în scopuri
determinate, explicite şi legitime iar ulterior să nu fie prelucrate într-un mod
incompatibil cu aceste scopuri, adecvate, pertinente şi neexcesive în ceea ce
priveşte scopul pentru care sânt colectate şi/sau prelucrate ulterior, exacte şi, dacă
este necesar, actualizate.
Potrivit art.5 alin.(1) din Legea privind protecția datelor cu caracter personal,
prelucrarea datelor cu caracter personal se efectuează cu consimțământul
subiectului datelor cu caracter personal.
Cu respect,
Şeful Inspectoratului Alexandru OPREA
Digitally signed by Oprea Alexandru
Date: 2023.12.12 13:04:16 EET
Reason: MoldSign Signature
Location: Moldova
Ex.L.Pușcașu
Tel: 022 785106
email:xxxxx@xxxx.xxx.xx