INSTITUȚIA PUBLICĂ
PUBLIC INSTITUTION
,,SERVICIUL NAȚIONAL
,,NATIONAL SINGLE
UNIC PENTRU APELURILE DE
SERVICE FOR EMERGENCY
URGENȚĂ 112”
NUMBER 112”
MD-2004, Republica Moldova
32, Toma Ciorba
mun.Chişinău, str.Toma Ciorbă, 32
MD-2004, Chisinau, Republic of Moldova
tel./fax: 022-553-112
tel/fax: +373 (22) 553-112
e-m
ail: xxxxxx@xxx.xx; www.112.md
e-m
ail: xxxxxx@xxx.xx; web pag
e: www.112.md
Nr. 01/11-493 din 28.12.2023
Dlui Vitalie ZAMA
Instituția Publică ,,Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112” (
în
continuare – Serviciul 112) a examinat cererea Dvs., din data de 27.11.2023, despre care
Vă comunică următoarele:
În Sistemul Informațional Automatizat al Serviciului 112
(în continuare- SIA al
Serviciului 112), la data de 26.11.2023 au fost înregistrate 324 fișe de caz, la data de
27.11.2023 au fost înregistrate 142 fișe de caz, ce au fost transmise de Operatorii la
telecomunicații al Serviciului 112 către dispeceratul serviciului specializat de urgență
(Pompieri).
Referitor la informația privind termenul de reacție, vă informăm că, în conformitate
cu prevederile pct. 4.4 din Procedura operațională de gestionare a apelurilor de urgență
112 aprobat de către Comitetul coordonator interdepartamental pentru asigurarea
interacţiunii dintre Serviciul 112 şi serviciile specializate de urgenţă prin Procesul Verbal
nr. 1 din 14.09.2020, termen de reacție - este perioada de timp ce a trecut de la momentul
intrării în SIA al Serviciului 112 a apelului până la sosirea personalului (echipajului) de
intervenție la locul solicitării intervenției. Astfel, pentru data de 26.11.2023 timpul mediu
de reacție a constituit 7876 de secunde, pentru data de 27.11.2023 a constituit 2154 de
secunde.
Referitor la solicitarea privind publicarea înregistrărilor audio a convorbirilor
telefonice la 112, ținem să vă informăm că, potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) lit. c) al
Legii nr. 982 din 11.05.2000 privind accesul la informație, accesul la informațiile oficiale
nu poate fi îngrădit, cu excepția informațiilor cu caracter personal, a căror divulgare este
considerată drept o imixtiune în viața privată a persoanei, protejată de legislația privind
Atenție! Documentul conține date cu caracter personal. Prelucrarea ulterioară a acestor date poate fi efectuată
numai în condițiile prevăzute de Legea nr.133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
protecția datelor cu caracter personal.
Mai mult ca atât, în conformitate cu prevederilor art. 28 din Constituția RM, statul
respectă și ocrotește viața privată a persoanei.
Menționăm că, în lumina principiului responsabilității operatorului de date cu
caracter personal (în speța Serviciul 112) consacrat la alin. (2) al art. 4 Legii nr. 133 din
08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal și prin prisma prevederilor art. 4
conexat organic cu dispozițiile art. 5 al Legii privind protecția datelor cu caracter
personal, dezvăluirea datelor cu caracter personal cu privire la înregistrările audio a
apelurilor telefonice înregistrate în SIA al Serviciului 112 în perioada de timp 26/27
noiembrie, va fi analizată de către operator cu identificarea următorilor indicatori:
1. Scopul explicit și specific (nu de ordin general) în considerarea căruia este
solicitată dezvăluirea înregistrărilor audio precum și data/ora când au avut loc;
2. Argumentele privind necesitatea intrării în posesia datelor cu caracter personal
cu privire la înregistrările audio precum și data/ora când au avut loc;
3. Condițiile în care vor fi păstrate, gestionate și termenul pentru care sunt
necesare datele cu caracter personal;
4. Garanțiile asigurării regimului de securitate și confidențialitate a prelucrării
datelor cu caracter personal solicitate în conformitate cu prevederile art. 29-30
ale Legii nr. 133 din 08 iulie 2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
De asemenea, menționăm că, conform art. 9 privind protecția datelor cu caracter
personal din Legea Nr. 174 din 25.07.2014 cu privire la organizarea și funcționarea
Serviciului național unic pentru apeluri de urgență 112:
(1) Serviciul 112 şi serviciile specializate de urgenţă au obligaţia să asigure
confidenţialitatea şi securitatea prelucrării datelor cu caracter personal, precum şi
protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, în special a dreptului
la inviolabilitatea vieţii private, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Serviciul 112 şi serviciile specializate de urgenţă au obligaţia să asigure
securitatea şi confidenţialitatea datelor din cadrul Sistemului informaţional
automatizat al Serviciului 112, în conformitate cu cerinţele privind asigurarea
securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor
informaţionale de date cu caracter personal.
Atenție! Documentul conține date cu caracter personal. Prelucrarea ulterioară a acestor date poate fi efectuată
numai în condițiile prevăzute de Legea nr.133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal.

(3) Aspectele privind protecţia datelor cu caracter personal în reţelele de
comunicaţii electronice sunt coordonate cu Centrul Naţional pentru Protecţia
Datelor cu Caracter Personal.
(4) Accesul Serviciului 112 şi al serviciilor specializate de urgenţă la informaţia de
localizare primară a terminalului apelantului este permis doar din momentul
preluării apelului de urgenţă de către Serviciul 112 şi până la finalizarea
intervenţiei serviciilor specializate de urgenţă şi doar în scopul unei asemenea
intervenţii.
În acest context, menționăm că, în cererea Dvs. nu este determinat scopul explicit
și specific (nu de ordin general) în considerarea căruia este solicitată dezvăluirea
informației, argumentele privind necesitatea intrării în posesia datelor cu caracter
personal, probarea interesului legitim asupra fiecărei categorii de date cu caracter
personal solicitate, precum și perspectiva legăturii de cauzalitate și pertinenței/necesității
obținerii acestor informații cu accesibilitate limitată care consemnează date cu caracter
personal, care ar oferi operatorului o justificare suficientă pentru ingerința în viața privată
a persoanelor fizice, pentru a evita, ulterior, adresări în instanța de judecată și a exclude la
maximum afectarea negativă a domeniului de protecție datelor cu caracter personal.
Vicedirector al instituției publice Constantin GORINCIOI
Digitally signed by Gorincioi Constantin
Date: 2023.12.29 11:58:12 EET
Reason: MoldSign Signature
Location: Moldova
Executant: Ion LISNIC
Tel: 022-294-816
Email:
xxx.xxxxxx@xxx.xx
Atenție! Documentul conține date cu caracter personal. Prelucrarea ulterioară a acestor date poate fi efectuată
numai în condițiile prevăzute de Legea nr.133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal.